Antwoord op al je vragen

Is betalen op de webshop veilig?

Zeker weten. Wij werken met betrouwbare partners en veilige technieken om het betaalproces goed te regelen.

Hoe verloopt het bestelproces

Anders dan bij andere online-aanbieders, kan je bij ons wijn per fles bestellen. Stel gerust je favoriete wijnpakket samen. Wij waarderen het als je een bestelling plaats in een veelvoud van 3 flessen. Zo gaan wij duurzaam om met ons verpakkingsmateriaal.

Via onze homepage vind je gemakkelijk de beste wijn bij jouw gewenste smaakprofiel. Weet je al precies welke wijn je wilt hebben? Dan kan je de gewenste fles ook rechtstreeks in je wijnpakket (winkelmandje) stoppen via onze shop. Iedere keer als je een fles in je wijnpakket stopt, zie je het aantal flessen rechtsboven in het scherm oplopen. Wees gerust, je hebt dan nog niets gekocht en bent nog nergens aan gebonden.

Wil je je wijnpakket afrekenen, ga dan door naar het betaalproces. In 3 eenvoudige stappen word je gevraagd om de benodigde gegevens in te vullen. Pas als je in stap 3 op ‘kopen’ hebt geklikt, heb je het wijnpakket bij ons gekocht. Per e-mail ontvang je een orderbevestiging, de factuur en meer informatie over de aflevering bij jou thuis. 

Kan ik ook zakelijk een bestelling plaatsen?

Dat kan zeker. Onze communicatie is momenteel primair gericht op de consumentenmarkt, maar wij leveren zeker ook aan bedrijven. Tijdens het bestelproces kan je de bedrijfsnaam aangeven, zodat de factuur op de juiste wijze te naam wordt gesteld. Wil je een grotere bestelling plaatsen, neem dan contact met ons op: hello@debestewijnbij.nl.

Ik heb een klacht

We gaan er alles aan doen om je klacht te verhelpen. Wanneer je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten per e-mail op hello@debestewijnbij.nl. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk zodat we je goed kunnen helpen. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten. Dit duurt maximaal 14 werkdagen. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via: www.thuiswinkel.org. Uiteraard helpen we je het liefst persoonlijk.

Komen we er echt niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hoe maak ik mijn DBWB-account aan

Als je een bestelling bij ons plaatst via onze website, kan je aanvinken dat je een account wilt aanmaken. Het e-mailadres dat je invult wordt je gebruikersnaam. Het wachtwoord krijg je per e-mail toegestuurd. In dit persoonlijke portaal kan altijd je (openstaande) facturen bekijken, je gegevens wijzigen of je vorige bestelling terugzien. Je bestelt dan eenvoudig je favoriete wijn weer opnieuw.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen in mijn account?

Als je een account hebt aangemaakt bij ons, kun je eenvoudig je gegevens (zoals je wachtwoord of post- of factuuradres) wijzigen door in te loggen via ‘Mijn account’ en vervolgens via ‘Adressen’ je post- of factuuradres aan te passen. Wanneer je geen account bij ons hebt, kun je een e-mail sturen naar onze klantenservice: hello@debestewijnbij.nl

Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten

Onze bezorgpartner is PostNL. Een betrouwbare partner met uitgebreide bezorgopties. Wij pakken de bestellingen echter nog met de hand in. De levertijd kan daarom iets langer duren dan dat je gewend bent van andere webshops. Over het algemeen geldt dat je je wijnpakket binnen 4 werkdagen in huis hebt, meestal al wel eerder. Heb je specifieke bezorgwensen, kan je een mailtje sturen naar: hello@debestewijnbij.nl.

Kan ik het moment van de levering nog wijzigen?

Op de dag voor de levering ontvang je een e-mail met daarin de dag van levering. Je ontvangt tevens een track- en trace nummer zodat je het wijnpakket altijd kan volgen. Op de afleverdag kun je het aflevermoment niet meer wijzigen.

Ik ben toch niet thuis op moment van levering?

De bezorger zal door de leeftijdscontrole het wijnpakket niet bij de buren bezorgen. Een wijnpakket wordt twee keer bij je aangeboden. Als het wijnpakket dan nog niet is afgeleverd, is het daarna beschikbaar op een afhaallocatie bij jou in de buurt waar het twee weken beschikbaar is. Je ontvangt hierover een bericht in de brievenbus. Na 2 weken wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Kan ik mijn wijnpakket in het buitenland laten bezorgen?

Nee helaas. Op dit moment is dat nog niet mogelijk. Voorlopig verzenden wij enkel binnen Nederland.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Op dit moment is de meest gebruikte betaalmethode een bankbetaling via IDEAL. Je kan via een beveiligde verbinding de betaling uitvoeren via je eigen bank. Op deze manier kunnen wij je bestelling het snelste verwerken.

Betalen met Master Card (+ €0.86) of VISA (+ €1.07) is ook mogelijk. Vul de gegevens van je credit- of visakaart in. Tevens kan je via een directe bankoverschrijving of een overboeking via Mollie de betaling afronden.

Wij bieden ook de mogelijkheid om achteraf te betalen. AfterPay voert voor https://debestewijnbij.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik jullie het beste bereiken?
Je kunt ons bereiken per telefoon of e-mail.