Klantenservice
Garantie
Wij heten niet voor niets deBesteWijnBij. Wij staan in voor de kwaliteit van onze wijnen en andere producten. Onze wijnen worden met de grootste zorg voorgeproefd, geselecteerd en getransporteerd. Dit betekent helaas niet automatisch dat jij de wijn ook lekker vindt of dat er niets verkeerd kan gaan in het bestelproces.
Mocht er toch iets mis zijn, horen wij dat graag! Dan kunnen we samen zoeken naar een passende oplossing. Wij bieden altijd de wettelijke garantie aan. De wettelijke garantie houdt in dat de producten beantwoorden
aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Deze ‘wettelijke garantie’ geldt
onverminderd eventuele extra aangeboden garanties, zoals onze anti-kurkgarantie
Toch niet tevreden?
Update: de uitbraak van het Coranavirus vraagt ons om zoveel mogelijk thuis te blijven. De gezondheid van onze klanten en hun omgeving staat bij ons hoog op de agenda. Daarom verlengen wij tijdelijk onze retourtermijn tot 100 dagen of langer indien dat noodzakelijk blijkt van overheidswege.
Toch niet tevreden over onze wijn? Of is een fles stuk gegaan tijdens het transport? Dat is vervelend en daar gaan we iets aan doen! Je kan je bestelde wijnpakket binnen 14 dagen annuleren, of te wel: herroepen. Dit recht geldt binnen een termijn van 14 dagen dagen ná de dag waarop je het wijnpakket van ons hebt ontvangen. Na de herroepingsmededeling heb je 14 dagen de tijd om de wijn terug te sturen. Na je herroeping krijg je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen je geld terug. Wij vernemen graag schriftelijk van je dat je de bestelling wilt herroepen. Dit kan per e-mail of per reguliere post en daarbij kun je gebruik maken van ons eenvoudige retourformulier of het minder makkelijke Europesemodelformulier voor herroeping. Herroepen kan zonder opgave van reden, maar uiteraard horen we graag van je waarom het product niet aan je verwachting voldoet.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen (inclusief standaard verzendkosten) van ons terug. Wij betalen je terug binnen 14 dagen nadat wij je verzoek tot herroeping hebben ontvangen. Als je een deel van het wijnpakket herroept, ontvang je uiteraard dat gedeelte van de bestelling terug. De kosten voor de verzending worden dan niet terugbetaald. Wij betalen je terug op hetzelfde betaalmiddel waarmee je de aankoop hebt verricht. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we alle retourgoederen hebben ontvangen of je ons hebt aangetoond dat je de retourgoederen hebt teruggezonden. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen, komen voor je eigen rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Reeds geopende flessen (wijn waarvan de verzegeling na levering is verbroken) kunnen niet meer worden geretourneerd. Om gezondheidsredenen kunnen wij deze flessen niet terugnemen. Flessen met ‘kurk’ zijn hierop uitgezonderd.
Kurk
Naast de wettelijke garantie geven wij onze eigen garantie dat de wijn kurkvrij is. Wijn is een natuurproduct, evenals de kurk in de fles. Het kan zo af en toe voorkomen dat de wijn een muffe smaak heeft; kurk. Kurk is een besmetting van de wijn met schimmel of bacterie. Dit kan helaas ook bij de beste wijn voorkomen en ontstaat al heel vroeg in het productieproces. Wij willen dat je van onze wijn geniet en gaan hier dus wat aan doen.
Stuur ons (indien mogelijk) de met kurk besmette fles retour. Dit kan tot een jaar na aankoop! Je ontvangt binnen 14 werkdagen je geld terug. Wij nemen tevens de verzendkosten voor de retourzending voor onze rekening.
Drijft er een los stukje kurk in de wijn? Dan is de kurk te droog geweest of is de fles niet goed geopend. Natuurlijk is dit kurk, maar dit is niet het soort kurk (schimmel of bacterie) dat hier wordt bedoeld.
Retourformulier
Download het retourformulier en stuur ons de ongewenste flessen retour. Stuur de flessen het liefst terug in de originele verpakking om beschadigingen te voorkomen. Je kan je retourzending inclusief retourformulier richten aan: retouren deBesteWijnBij, 1703 WE Heerhugowaard. Je kan je retourmelding ook vooruit mailen naar administratie@debestewijnbij.nl.
download ons retourformulierGebruik je liever het het Europees model voor herroeping? Dat is natuurlijk ook geen probleem:
download Europees modelformulier