Klantenservice
Onze missie is dat jij eenvoudig kan genieten van wijn. Daarom hebben we onze algemene voorwaarden in eenvoudige taal uitgelegd. Vinden we zelf ook fijn. Wij hanteren uiteindelijk de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Daarin staat precies hetzelfde, maar dan juridisch waterdicht.
Onze uitleg:
Artikel 1. DEFINITIES
In plaats van definities lichten we in onderstaande artikelen toe wie we zijn, waar we voor staan en wie onze klanten zijn.
Artikel 2. WIE BEN JIJ
Jij bent onze klant en je bent minimaal 18 jaar oud.
Artikel 3. WIE ZIJN WIJ
Wij zijn een webshop in wijnen en je kunt ons als volgt bereiken:
Online: www.debestewijnbij.nl
Bellen: 085 30 11620
Mailen: hello@debestewijnbij.nl
Wijntje drinken: James Wattstraat 8, 1817 DC Alkmaar
Vriend worden: Facebook.com/debestewijnbij
Kamer van Koophandel: 37151865
Belastingdienst: NL002092087B57
Artikel 4. TOEPASSELIJKHEID
We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Ze staan duidelijk op onze website vermeld en acceptatie is een voorwaarde voor bestelling. Er staat namelijk in wat we voor je doen en wat we van jou verwachten. Deze voorwaarden gelden natuurlijk alleen als je producten bij ons hebt gekocht. Eenmalig, of in de vorm van een abonnement.
Artikel 5. ONS AANBOD
We zijn transparant en vertellen je eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Staat er per ongeluk een foutje op onze website? Geef het aan ons door! Hebben we een duidelijke fout gemaakt in bijvoorbeeld een veel te lage prijs? We gaan er vanuit dat je in dat geval met ons mee denkt. Natuurlijk gaan we de correctie direct doorvoeren.
Artikel 6. GARANTIE
Wij staan in voor de kwaliteit voor onze producten. Producten moeten namelijk beantwoorden aan de redelijke verwachting die jij hiervan hebt. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze ‘wettelijke garantie’ geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties, zoals onze anti-kurkgarantie.
Naast de wettelijke garantie geven wij onze eigen garantie dat de wijn kurkvrij is. Wijn is een natuurproduct, evenals de kurk in de fles. Het kan zo af en toe voorkomen dat de wijn een muffe smaak heeft; kurk. Kurk is een besmetting van de wijn met schimmel of bacterie. Dit kan helaas ook bij de beste wijn voorkomen en ontstaat al heel vroeg in het productieproces. Wij willen dat je van onze wijn geniet en gaan hier dus wat aan doen. Stuur ons (indien mogelijk) de met kurk besmette fles retour. Dit kan tot 1 jaar na aankoop, maar tot 14 dagen na openen. Je ontvangt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen je geld terug. Wij nemen tevens de verzendkosten voor de retourzending voor onze rekening. Drijft er een los stukje kurk in de wijn? Dan is de kurk te droog geweest of is de fles niet goed geopend. Natuurlijk is dit kurk, maar dit is niet het soort kurk (schimmel of bacterie) dat hier wordt bedoeld.
Artikel 7. DE OVEREENKOMST
We doen zaken met elkaar in een webomgeving. Als je wijn bij ons bestelt, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt toe aan je besteloverzicht. Het merendeel daarvan vind je ook hier op onze website.
Artikel 8. HERROEPINGSRECHT
Toch niet tevreden over onze wijn? Of is een fles stuk gegaan tijdens het transport? Dat is vervelend en daar gaan we iets aan doen! Geopende wijn (wijn waarvan de verzegeling na levering is verbroken) wordt in verband met de gezondheidsbescherming uitgezonderd van het herroepingsrecht. Je kunt deze flessen niet terugsturen, tenzij er sprake is van kurk.
Zijn de flessen ongeopend? Dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst de overeenkomst zonder reden herroepen. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen. Je krijgt je geld zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping terug. We kunnen wachten met het terugstorten van het bedrag totdat we de flessen wijn hebben ontvangen, of wanneer je hebt aangetoond dat je de flessen hebt teruggestuurd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Artikel 9. DE PRIJS
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en accijnzen.
De verzendkosten zijn aanvullend op de website genoemd. Dit is een vast bedrag van €6,50 per wijnpakket. Vanaf 6 flessen nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.
Artikel 10. CONFORMITEIT EN GARANTIE
Je hebt recht op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we de wet. Zie ook artikel 4. ONS AANBOD en artikel 6 GARANTIE.
Artikel 11. LEVERING EN UITVOERING
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Wij doen er samen met onze bezorg- en ICT-partners alles aan om de afgesproken levertijd te halen. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk van ons. Indien we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan.
Wanneer een product beschadigd is of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid. Wij doen ons uiterste best om de bestelling opnieuw bij je te bezorgen of je ontvangt meteen je geld terug.
Artikel 12. BETALING
Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we zo snel mogelijk na ontvangst je bestelling in orde. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
Artikel 13. KLACHTENREGELING
Heb je een klacht? Laat het ons weten. We gaan er alles aan doen om je klacht te verhelpen. Wanneer je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten per e-mail op hello@debestewijnbij.nl. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk zodat we je goed kunnen helpen. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten. Je krijgt altijd binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via: sgc.nl. Uiteraard helpen we je het liefst persoonlijk.
Artikel 15. GESCHILLEN
Komen we er echt niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Artikel 16. BRANCHEGARANTIE
Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Als de geschillencommissie besluit dat je een betaling tegoed hebt, staat deze organisatie er garant voor dat je die betaling krijgt. Dit geldt in ieder geval voor bedragen tot €10.000,-. Als je gebruik wilt maken van deze branchegarantie, moet je dat schriftelijk aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie laten weten. Het adres is: Postbus 7001, 6710 CB EDE.
Artikel 17. AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
Dit waren onze algemene voorwaarden. Wanneer we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website.