Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden hieronder in duidelijke taal opgeschreven. Vinden we zelf ook fijn. Of verheugde je je op een stevige juridische tekst? Geen zorgen. De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie heeft ook algemene voorwaarden voor ons opgesteld. Daar staat precies hetzelfde in, maar dan lekker ingewikkeld.

Artikel 1. DEFINITIES

In plaats van definities lichten we in onderstaande artikelen toe wie we zijn, waar we voor staan en wie onze klanten zijn.

Artikel 2. WIE BEN JIJ

Jij bent onze klant en je bent minimaal 18 jaar oud.

Artikel 3. WIE ZIJN WIJ

Wij zijn een webshop in wijnen en je kunt ons als volgt bereiken:
Online: www.debestewijnbij.nl
Bellen: 085 30 11620
Mailen: hello@debestewijnbij.nl
Bezoeken: C. Fabritiuspark 17, 1701 VP Heerhugowaard
Vriend worden: Facebook.com/debestewijnbij
Kamer van Koophandel: 37151865
Belastingdienst: NL1872 98 993 B01

Artikel 4. TOEPASSELIJKHEID

We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Ze staan duidelijk op onze website vermeld en acceptatie is een voorwaarde voor bestelling. Er staat namelijk in wat we voor je doen en wat we van jou verwachten. Deze voorwaarden gelden natuurlijk alleen als je wijn of een cadeaubon bij ons hebt gekocht. Eenmalig, of in de vorm van een abonnement.

Artikel 5. ONS AANBOD

We zijn transparant en vertellen je eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Staat er per ongeluk een foutje op onze website? Geef het aan ons door! Hebben we een duidelijke fout gemaakt in bijvoorbeeld een veel te lage prijs? We gaan er vanuit dat je in dat geval met ons mee denkt. Natuurlijk gaan we de correctie direct doorvoeren.

Artikel 6. GARANTIE

Wijn is een natuurproduct, evenals de kurk in de fles. Helaas kan het voorkomen dat de wijn muf smaakt; kurk is een besmetting van de wijn met schimmel of bacterie. Ook bij de beste wijn kan dit voorkomen. Wij willen dat je van onze wijn geniet en lossen dit op. Stuur ons de met kurk besmette flessen retour. Dit kan tot 2 jaar na aankoop. Je ontvangt binnen 10 werkdagen je geld terug. Wij nemen tevens de verzendkosten voor de retourzending voor onze rekening. Drijft er een los stukje kurk in de wijn? Dan is de kurk te droog geweest of is de fles niet goed geopend. Natuurlijk is dit kurk, maar dit is niet het soort kurk (schimmel of bacterie) dat we hier bedoelen.

Artikel 7. DE OVEREENKOMST

We doen zaken met elkaar in een webomgeving. Als je wijn bij ons bestelt, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt toe aan je besteloverzicht. Het merendeel daarvan vind je ook hier op onze website.

Artikel 8. HERROEPINGSRECHT

Heb je een fles geproefd en vind je de wijn echt niet goed of niet bij het gerecht passen? Dan mag je de resterende flessen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je ontvangt binnen 10 werkdagen je geld terug.

Artikel 9. DE PRIJS

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en accijnzen.
De verzendkosten zijn aanvullend op de website genoemd. Dit is een vast bedrag van €5,90 per wijnpakket. Vanaf 12 flessen nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Artikel 10. CONFORMITEIT EN GARANTIE

Je hebt recht op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we de wet. Zie ook artikel 4. ONS AANBOD en artikel 6 GARANTIE.

Artikel 11. LEVERING EN UITVOERING

Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Wij doen er samen met onze bezorg- en ICT-partners alles aan om de afgesproken levertijd te halen. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk van ons. Indien we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan.

Wanneer een product beschadigd is of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid. Maak bij beschadigingen wel altijd even een foto. Wij doen ons uiterste best om de bestelling opnieuw bij je te bezorgen of je ontvangt binnen 10 werkdagen je geld terug.

Artikel 12. BETALING

Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we zo snel mogelijk na ontvangst je bestelling in orde. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

Artikel 13. KLACHTENREGELING

Heb je een klacht? We gaan er alles aan doen om je klacht te verhelpen. Wanneer je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten per e-mail op hello@debestewijnbij.nl. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk zodat we je goed kunnen helpen. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via: www.thuiswinkel.org. Uiteraard helpen we je het liefst persoonlijk.

Artikel 15. GESCHILLEN

Komen we er echt niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Artikel 16. BRANCHEGARANTIE

Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Als de geschillencommissie besluit dat je een betaling tegoed hebt, staat deze organisatie er garant voor dat je die betaling krijgt. Dit geldt in ieder geval voor bedragen tot €10.000,-. Als je gebruik wilt maken van deze branchegarantie, moet je dat schriftelijk aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie laten weten. Het adres is: Postbus 7001, 6710 CB EDE.

Artikel 17. AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Dit waren onze algemene voorwaarden. Wanneer we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website.

download algemene voorwaarden